Lezing ‘Langs bloembollen hot spots all over the world' door Peter Knippels

Peter Knippels is een amateur kweker van bijzondere bolgewassen met meer dan 30 jaar ervaring. Zijn interesse gaat verder dan alleen het kweken van de planten. Hij is ook geïnteresseerd hoe de planten in hun natuurlijke omgeving groeien. Zo heeft hij in de afgelopen jaren reizen gemaakt naar Canada, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Kreta, Turkije en het Europese vasteland om bolgewassen in de natuur te zien. Hij neemt ons in zijn presentatie ‘Langs bloembollen hot spots all over the world’ mee naar allerlei bijzondere plaatsen op verschillende continenten en planten. Bij een groot aantal planten hoort een eigen, bijzonder verhaal.

Peter heeft twee boeken over bollen geschreven. In ‘De Wereldbol’ staan 50 korte verhalen over bolgewassen vanuit andere, aparte, invalshoeken anders dan kweken. In het ‘Handboek kweken van bollen in kamer en kas’ worden planten en hun kweekwijze beschreven, allemaal op basis van eigen ervaringen. Peter verkoopt beide boeken op deze avond tegen een gereduceerde prijs.

Datum:     18 januari 2023

Locatie:    Theater de Caroussel, Van Reeuwijkstraat 5, 7731 EH Ommen

Aanvang:  20.00 uur

Kosten:     gratis voor leden Groei & Bloei, € 5 voor niet-leden.