Appeltern Plantenfestijn

8 en 9 juni
Tientallen kwekers laten hun mooiste plantencollecties zien en bieden die te
koop aan. Een weekend lang de volledige aandacht voor vaste planten, en
wat ze zo fantastisch maakt. De kweekmethoden zijn per definitie duurzaam
en dragen bij aan een nog mooiere biodiversiteit. Verder is iedereen welkom
met zijn of haar vragen over de toepassing en het houden van alle soorten
planten.
Noviteitenborder met honderden soorten. Bloemschikdemonstraties en bloemschikken door "groei-en bloeiers".
Uitleg in Wilde Weelde Wereld. Uitleg bij Bloomingfields.
Zaterdag 8 en zondag 9 juni 2024 zijn het tuininspiratiepark en de 'Planten
Promenade’ geopend van 10:00 tot 18:00 uur.
Teamchallenge voor de G&B afdelingen vinden op zaterdag 8 juni plaats.
Van onze afdeling gaan we met een groep van 6 mensen weer meedoen en gaan de uitdaging aan om in een tuin een spektakelstuk neer te zetten. Ook zal de Landelijke Finale Bloemschikken op zaterdag plaats vinden. Hier gaan de regio kampioenen hun "kunsten" laten zien waarvan 1 dan "de kampioen" wordt.

Samen naar binnen voor de prijs van één (€16,95) Alle leden van Groei & Bloei, betalen op vertoon van hun ledenpas, slechts €8,50 entree per persoon, met een maximum van 2 personen per ledenpas. Dus ook als je als lid alleen komt betaal je slechts €8,50.

Er wordt geprobeerd om een bus naar Appeltern te laten rijden, met leden van verschillende afdelingen in de omgeving (Deventer, Apeldoorn, Ommen, Raalte). Heeft u interesse om mee te gaan op zaterdag 8 juni? Vanaf 1 mei staat hierover informatie op de website van de afdeling Deventer: www.deventer.groei.nl.

Hieronder het organiserende team Landelijke Finale Bloemschikken.

V. l.n.r. Betsie Grondman, Marc Hellemons, Jeannette Vos, Simone Oosterwijk en Hélène Emmen