Lezing 'Klimaatvriendelijk tuinieren' door Anita Meuleman

Ook zo genoten van de lange warme zomer? Of leverde het ook stress en kopzorgen op. Want de planten bleven maar snakken naar water, of werden juist weggespoeld door de stortbuien terwijl op je terras flinke plassen water bleven staan.

Een lange droge periode gevolgd door hevige regenbuien heeft consequenties voor je tuin. Hoe kun je in je eigen tuin inspelen op de veranderingen in het klimaat. De oplossing is meer groen. Maar welke planten en bomen kun je het beste kiezen. Wat zijn de juiste planten voor een natte tuin – of juist voor een droge tuin. Natuur- en klimaatvriendelijk tuinieren klinkt fantastisch maar hoe krijg je meer biodiversiteit, vogels, vlinders en bijen.

En regenwater in je tuin geeft veel plezier en gemak of is een nachtmerrie. Hoe vang je extra water op, of zorg je dat het hemelwater na een hevige regenbui ook weer weg kan. En wat te doen om minder hittestress te ervaren in een stedelijke omgeving of op je dakterras.

Anita Meuleman is hoofdredacteur van de vakbladen TuinZaken en DPK de Pook Florist Magazine. Ze schrijft en fotografeert tevens voor Groei & Bloei, waaronder de maandelijkse artikelserie Floral Design, waarin telkens een andere florist in de schijnwerper staat. In de lezing vertelt Anita hoe je met praktische en natuurvriendelijke oplossingen je tuin beter bestand maakt tegen de klimaatverandering. En dat mag ook best mooi zijn!

Datum:     dinsdag 21 februari 2023

Locatie:    Theater de Caroussel, Van Reeuwijkstraat 5, 7731 EH Ommen

Aanvang:  20.00 uur

Kosten:     gratis voor leden Groei & Bloei, € 5 voor niet-leden.