Rayon Oost van Groei & Bloei Nederland

Groei & Bloei Ommen omvat de steden/dorpen Dalfsen, Hardenberg, Dedemsvaart, Balkbrug, Nieuwleusen, Lemele, Lemelerveld, Witharen, Gramsbergen enz. en maakt deel uit van Rayon Oost Nederland. Sommige leden uit dit gebied geven vanuit een bepaalde binding de voorkeur om van een naburige afdeling lid te zijn. Omgekeerd geldt ook dat leden uit buurgemeenten kiezen voor Ommen e.o.  Elk lid is dus vrij om te kiezen bij welke afdeling hij/zij zich wil aansluiten. Globaal bestrijkt Rayon Oost het gebied van Overijssel (zonder de kop van Overijssel) en de Achterhoek. Een Rayon kent een eigen bestuur, per jaar  een andere afdelng, om elkaar onderling te informeren over afdelings-activiteiten, landelijk beleid van een reactie te voorzien en gezamenlijke acties te coördineren.

Landelijk Bestuur heeft een grote stap gezet met het aantrekken van onze nieuwe directeur, Femke Lampe-Braun. Samen met Femke werkt het bestuur aan een nieuw beleidsplan voor de komende vier jaar. Enige jaren geleden is de overlegstructuur in onze organisatie gewijzigd. De voormalige Algemene Vergadering is omgezet in een vertegenwoordiging van u in de ledenraad. De leden van de ledenraad worden voorgedragen door de rayons. Deze ledenraad vervult in onze vereniging de toezichthoudende rol op het bestuur, een rol die we kunnen vergelijken met die van een Raad van Toezicht bij een vereniging of stichting.

Binnen Rayon Oost zullen Machteld Outshoorn uit Ommen en Marcel Mulder uit Oldenzaal worden voor gedragen om in de ledenraad plaats te nemen, als er niet meer kandidaten zijn voor 1 juli as.  De volgende afdelingen zijn actief in rayon Oost Nederland:

G&B-Almelo

G&B-Aalten

G&B-Berkelland / Haaksbergen

G&B-Deventer

G&B-Doetinchem

G&B-Enschede /Losser

G&B-Hengelo

G&B-Liemers

G&B-Oost Gelre / Winterswijk / Lichtenvoorde

G&B-Oldenzaal

G&B-Ommen

G&B-Regge Vallei / Rijssen

G&B-Salland

Op hun websites en Facebook-pagina's vindt u ook allerlei info over activiteiten van hun afdeling.