Ommen

Open tuin 17 augustus 2022: Colijnsplaats in Den Velde

Hoe leuk is het om ook eens de tuin te zien van een ander G&B lid. Herma Colijn trapt af met dit nieuwe initiatief, waarbij het niet gaat om een open tuinen dag, maar in dit geval haar eigen tuin waar Groei & Bloei-leden op woensdag 17 augustus tussen 19.00 en 21.00 uur van harte welkom zijn. Adres: Lambertsdijk 2b in Den Velde.

Wie ook wel eens anderen wil ontvangen, kan zich opgeven bij Herma (06 2826 2456), waarbij ze aangeeft dat je tuin niet spectaculair, bijzonder of groot hoeft te zijn, maar gewoon jouw eigen tuin die je ons, G&B-leden, wil laten zien.

Colijnsplaats is een jonge landschapstuin van 2.500 m². Alle vier seizoenen proberen Herma en haar man een mooie tuin te hebben. Kleurige, lange vasteplanten borders, met veel siergrassen om de kleur wat te blussen en zeker ook voor het herfst – en winter silhouet.

De meeste planten hebben wat te bieden voor de bijen en vlinders en er zijn bessenstruiken en zaaddragende planten voor de vogeltjes.

Lange borders, eilandborders, een schaduwtuin, de ‘witte tuin van Colijnsplaats’, een boomgaard en moestuin in bakken. Een centraal gelegen grote vijver en sloot met gele knotwilgen, moeraszone en wadi. Deze beiden vangen ook het hemelwater op van het dak. In de kassen groeien verschillende tomaten en paprika’s en ook wordt daar gezaaid en gestekt voor eigen gebruik en ook wat voor de verkoop.