Groei & Bloei jubileumtulp

In mei dit jaar, tijdens Gardenista, doopte Prinses Beatrix samen met Willem Poppe, het jongste lid van de vereniging Tulipa ‘Groei en Bloei 150’ de tuintulp Tulipa 'Groei & Bloei 150'.

Zacht oranje tulp

De nieuwe triumphtulp ‘Groei & Bloei 150’ met een zacht oranje, zalmachtige kleur is aangeboden ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van Groei & Bloei. De bloemblaadjes ontvouwen zich tijdens de bloeitijd in de tuin (april-mei) maximaal. Ze hebben dan een diameter van  8 cm. Aan de steel (60 cm) zit heldergroen, opstaand blad. De nieuwe bloem is voortgekomen uit een kruising van Tulipa ‘Aafke’ en Tulipa ‘Holland Queen’. Het veredelingsproces van Tulipa ‘Groei & Bloei 150’ door Holland Bolroy Market uit Heiloo heeft 18 jaar geduurd. De nieuwe tulp is geschikt voor toepassing in de tuin en als snijbloem.

• Standplaats: zonnig.
  • 2x zo diep als de bol hoog is (net als de meeste bloembollen).
  • De bollen kunnen na de bloei (en als het blad is afgestorven) uit de grond gehaald en bewaard worden. In het najaar kunnen ze dan weer geplant worden.
  • Tulpen bevatten zowel stuifmeel als nectar en zijn dus aantrekkelijk voor bijen en andere bestuivers.

Tulp bestellen

Je kunt deze tulp bij onze afdeling bestellen. Een pakket met 25 bollen kost € 11,25 en kan worden opgehaald bij de bestuursleden van Groei & Bloei Ommen (woonachtig in Ommen en Hardenberg).
Je voordeel is dan dat er geen verzendkosten (ad € 7,95) bijkomen.

De aanbieding is geldig zolang de voorraad strekt

Je bestelling ontvangen we graag vóór 21 november via onderstaand bestelformulier.

Step